Suriname nieuws - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Marije Kooistra - WaarBenJij.nu Suriname nieuws - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Marije Kooistra - WaarBenJij.nu

Suriname nieuws

Blijf op de hoogte en volg Marije

02 November 2012 | Suriname, Lelydorp

Hoi iedereen!

Hier weer een verslagje uit het mooie, warme Suriname (al jaloers?)

Inmiddels zit ik hier al bijna 3 weken en de tijd gaat best snel!

De laatste dagen ben ik een beetje ziekjes, maar met een advilletje red ik het wel! Alleen mijn maag begint een beetje dwars te liggen en heeft niet zoveel zin meer in het Surinaamse eten ookal smaakt het goed en kan Nesta echt super goed koken! Rare maag.. En dan zit ik hier nog 2,5 maand haha ;p

Ik maak lange, maar leuke dagen op het Maria hoeve, soms wel 10 a 11 uur op een dag! Niet achter elkaar hoor, en ik ben niet altijd even hard aan het werk ;-) maar over t algemeen wel natuurlijk! Ik heb inmiddels mijn vaste huiswerk begeleid slachtoffer. Elke middag als hij mij binnen ziet komen, gaat hij spontaan onder de tafel zitten! Zo leuk vind hij het om huiswerk te maken haha, ik moet ook toegeven dat hij best veel moet doen. Hij komt uit het binnenland en kan dus niet vloeiend Nederlands (misschien te vergelijken met bij ons Friesland.. GRAPJE he! ;-) ) maar hij heeft inmiddels al 2 negens voor rekenen gehaald en zelfs een 9.3 voor taal! Wat een topper he! Ik kan trouwens over elk kind wel een heel verhaal typen mja dan wordt t verslag wel heul lang! Samen met de andere 2 vrijwilligers heb ik al pannenkoeken gebakken voor alle kinderen en Nesta en John natuurlijk, het waren er meer dan 60! Maar het was zeker leuk om te doen! Verder oefen ik wel eens met een gehandicapt oppaskindjes waarvan de spieren nogal slap zijn, eerst kon ze alleen maar liggen, toen kon ze zich op de rug verplaatsen en nu kan ze al even zelfstandig zitten! Super leuk om die vooruitgangen mee te maken!

Gister ben ik samen met de andere stagiaire en vrijwilligsters en een vriend van hun uit Suriname door de savannah gecrost. Echt cool we stonden achter in de bak van de jeep of hoe dat heet en stopte even bij de luchthaven waar toevallig net een vliegtuig ging landen dus vlak (nja vlak) boven onze hoofden vloog! Daarna croste en hobbelde we verder, we kwamen nog politie tegen maar die had er blijkbaar niks op tegen, 4 gillende meiden in een bak van een rijdende auto, want ze reden gewoon door. We kwamen bij een tof kreekje waar we onze hangmatten (jaja ik ben officieel ingeburgerd, ik heb mijn eigen hangmat!!) ophingen en lekker gingen relaxen in t oerwoud/bos iets! Toen het donker was een kampvuurtje erbij en vol van angst om een tijger of een slang (hehe) tegen te komen terug naar de auto, moe en voldaan naar huis! Of toch niet..... Want we zaten vast in het zand en kwamen de bult niet op.... ZUCHT! Dus met wat bij elkaar gesprokkelde planken, de man achter het stuur en de vrouwen aan t duwen (wat ging hier mis?) en 20 pogingen later waren we eindelijk los! En konden we naar huis! :)

Mijn ouders komen ook al over 6 dagen en dan zit het programma al vol geboekt met leuke uitstapjes enzo, erg vervelend he!

Maar ik ga nog even van mijn siësta genieten voordat ik weer mijn huiswerk begeleiding jongen onder de tafel vandaan moet vissen ;-)

Tot het volgende verslag!

Ps: ik ga weer proberen foto's te uploaden

Pps: als jullie benieuwd zijn naar bepaalde dingen wat ik vergeet te vertellen, vraag t gerust!

  • 02 November 2012 - 18:14

    Gereke:

    Goed verhaal!

  • 02 November 2012 - 18:21

    Robin:

    Wat een leuk verslag! Zou bijna na je toe willen komen, heerlijk na een warm land!
    Hier is 't al vet koud! Veel plezier!

  • 03 November 2012 - 12:37

    Astrid:

    Wat een verhalen...klinkt goed!!
    Succes met je buik, en veel plezier ook met je ouders volgende week!
    Groetjes astrid

  • 04 November 2012 - 00:43

    Grietje Van Der Ziel:

    Zo te horen heb je het geweldig naar je zin. Geniet er van. Heel veel plezier de komende weken met de rest van de familie om je heen.

  • 06 November 2012 - 22:25

    Ds. Lucius De Graaff:

    Dag Marije,

    Vanavond heb ik jouw reisverslagen gelezen. Het geeft een goede indruk van wat je aan het doen bent in Suriname. Is het nog zo heet of wen je eraan?
    Straks ga ik de foto's bekijken.

    Zullen we een muur uit de Gasthuiskerk slopen? Dan gaan we het net zoals in Suriname doen.
    Maar....dan moet het weer hier eerst een beetje veranderen.

    Je ouders zijn langzamerhand startklaar voor de overtocht. Veel plezier met elkaar.
    Groet.

  • 06 November 2012 - 23:13

    Janna:

    Hey Marije,
    Leuk om je verhalen te lezen! Je schrijft lekker levendig, leuk! Ik zie het helemaal voor me! Nou, wat n bult huiswerk krijgen die kleine kinderen daar elke dag mee hè? Was ook een van mijn taken vroeger in het kinderhuis waar ik werkte. Wat leuk joh, dat je ouders komen! Veel plezier met elkaar! Groetjes, Janna

  • 11 November 2012 - 21:34

    Tineke Pel:

    leuk om te lezen! geniet ervan !
    De groetjes - ook aan je ouders.

  • 13 November 2012 - 21:37

    Katinka:

    Hoi Marije,

    Je verslagen net weet bij gelezen. De weken vliegen voorbij hë. Geniet van de uitstapjes met je familie!!
    gr katinka

  • 16 November 2012 - 13:58

    Janniene:

    Hoi Marije,

    Terwijl ik dit schrijf zit jij al weer bijna een maand in Suriname en zijn je ouders en broer daar inmiddels ook.
    Leuk om je verhalen en ervaringen te lezen.
    Veel plezier en succes met je stage, Gods zegen toegewenst.

    Groeten, Janniene

  • 31 December 2012 - 13:19

    Alwin:

    Hallo Marije,
    ik stel me even voor ik heet alwin en woont in nederland van surinaams komaf.
    ik stel het zeer op prijs dat jullie met name Stagiaires zo naar suriname gaan voor stage maar aan de andere kant beleven heel veel mooiere dingen die te vertellen zijn aan andere. waar andere een negatieve indruk van opwekken doen alsof het bij hun beter is .

    maar goed ik vond jouw stuk die je hebt geschreven heel leuk

    bedank zou ik zeggen en groetjes
    alwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Lelydorp

Marije

Actief sinds 14 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1133
Totaal aantal bezoekers 11030

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Suriname

Landen bezocht: